Câtă apă trebuie să bei pe zi, în funcţie de ce greutate ai

published on - 2612 views: 5523
După aer, este nevoia cea mai importantă a corpului nostru, acesta fiind constituit din 65%-80% apă. Apa este necesară pentru sânge, pentru ţesuturi, precum şi pentru transportul elementelor nutritive, eliminarea deşeurilor şi pentru a ajuta corpul să îşi regleze temperatura.
Câtă apă trebuie să bei pe zi, în funcţie de ce greutate ai Câtă apă trebuie să bei pe zi, în funcţie de ce greutate ai
Foto: bzi.ro
Când îţi este sete, corpul tău are nevoie doar de apă pură. Este o mare diferenţă între a bea o apă curată şi o apă plină de elemente chimice. Pentru a verifica apa, lasă un pahar de apă pură, la temperatura camerei lângă un pahar de apă impură, cu clor de exemplu, timp de 24 ore. Apoi gustă din ambele pahare, scrie fitness-nutritie.ro. Vei afla astfel ce înseamnă să bei o apă împură. În plus, este bine să ştii că, corpul tău are nevoie de cel puţin doi litri de apă pe zi, pentru a înlocui ceea ce pierzi prin urină, prin respiraţie sau prin porii pielii. Însă nu poţi include în aceşti doi litri alte lichide, precum ceaiul, cafeaua sau alte băuturi.

Să nu uiţi că atunci când corpului tău îi este sete, orice alt lucru pe care îl absorbi nu are capacitatea reală de a potoli aceasta sete! Din contra, nu face decât să o accentueze. Ştiai că pentru fiecare cană de cafea baută, corpul elimină o cantitate dublă de apă? Dacă de exemplu, bei patru căni de cafea pe zi, vei avea nevoie de patru pahare de apă în plus, pe lângă cei doi litri de apă recomandaţi. Berea are acelaşi efect ca şi cafeaua.

Strămoşii noştrii nu consumau băuturi racoritoare, energizante, ci apa de izvor, în timp ce noi înlocuim apa cu alte alimente fluide (bere, lapte, băuturi răcoritoare sau energizante, cafea), ignorând faptul că apa nu poate fi înlocuită de nici un alt fluid alimentar.

Fiecare dintre noi îşi poate schimba obiceiurile. Ai observat ce perseverenţă are o persoană care se apucă de fumat, de fiecare dată când nu uită să îşi ia un pachet de ţigări la ea? Depinde doar de o decizie. La fel poţi să iei hotărârea de a avea tot timpul o sticlă de apă la tine. Este posibil ca în primele săptămâni să fii obligat să pui câteva sticle de apă în locuri vizibile, pentru a-ţi aminti. Dar te asigur că acest obicei foarte bun nu poate fi decât benefic pentru tine.

Activitatea fizică prelungită şi expunerea la temperaturi înalte va creşte pierderile de apă şi astfel va creşte necesarul zilnic de fluide, dar este important de reţinut ca dozele prea mari de lichide pot avea efecte negative asupra sănătăţii.

Hidratează-te zilnic cu minim 2 l apă minerală (oligominerală) naturală în condiţii normale. Pentru a afla exact câtă apă trebuie să bei zilnic, înmulţeşte greutatea ta (kg.) cu 40. De ex. 75 kg. x 40 = 3000 ml . Bea un pahar de 250ml de apă la fiecare 2 ore, chiar dacă nu îţi este sete; un pahar de 250ml trebuie băut seara la culcare şi unul dimineaţa la trezire. Apa este absolut necesară detoxifierii corpului. Detoxifierea ineficientă duce la boala şi îmbătrânire precoce.

În timpul efortului este indicat să consumi apă încă de la început şi într-un ritm aproximativ constant şi egal cu pierderile prin transpiraţie.